ARIYAVASA BUDDHIST ASSOCIATION

Friday, June 20, 2025

အိမ္သစ္တက္မဂၤလာတရား

 အိမ္သစ္တက္မဂၤလာတရား

☸☸☸☸☸☸☸☸☸☸☸☸

အိမ္သစ္တက္မဂ္လာ ျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ ျပဳလုပ္ပုံျပဳလုပ္နည္းကို

ျမတ္စြာဘုရားက ဝိနည္းမဟာဝါ ပါဠိေတာ္မွာ လမ္းၫႊန္ထားပါတယ္။

"ယသၼႎ ပေဒသ ကေပၸတိ၊ဝါသံ ပ႑ိတဇာတိေယာ "

ပစၥဳပၸန္၊သံသရာ က်ိဳးႏွစ္ျဖာကို ေကာင္းစြာသိျမင္ေသာ ပညာရွိအမ်ိဳးေကာင္းသား၊အမ်ိဳးေကာင္း

သမီးသည္ အၾကင္ၿမိဳ႕႐ြာ၌ အိမ္သစ္၊တိုက္သစ္ေဆာက္လုပ္ၿပီး အိမ္သစ္တက္မဂ္လာျပဳလုပ္ေတ့ာမယ္

ဆိုရင္

အစီအစဥ္ ၂ ခုေျပာတယ္။

၁။ ေရွးဦးစြာ ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုေတ့ာ---

"သီလဝေႏၲတၳ ေဘာဇတြာ၊သညေတ ျဗဟၼာစာရေယာ"

သီလရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြကို မိမိတို႔အိမ္ေဂဟာသို႔ပင့္ဖိတ္ၿပီး ဆြမ္း၊ေဘာဇဥ္စသည္တို႔ကို လႉဒါန္းပါ။

                      (က) ဘယ္ကုသုိလ္ ေတြရနိဳင္သလဲ…..

ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ေတြလႉဒါန္းရင္ ဒါနကုသိုလ္ေတြ

ရမယ္၊သီလခံယူေဆာက္တည္ေတ့ာ သီလကုသိုလ္ေတြရမယ္၊

သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြ

႐ြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ပရိတ္တရားေတာ္ (ကမၼဝါစာေဒသနာေတာ္)တို႔ကို နာၾကားရေတ့ာ ဓမၼႆဝန ဘာဝနာကုသိုလ္ ရမယ္။

                   (ခ)ဘာေကာင္းက်ိဳးေတြရနိင္သလဲ

အဲလို ဒါန၊သီလ၊ဘာဝနာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြျပဳလိုက္တဲ့အခါ ဆြမ္းလွဴအက်ိဳးငါးမ်ိဳး သီလအက်ိဳး တရားနာရက်ိဳး

မိမိတို႔ေနအိမ္ဟာ ကုသိုလ္မဂ္လာ၊က်က္သေရမဂ္လာေတြနဲ႔ ျပည့္စုံၿပီးေတ့ာ ေဘးဥပါဒ္အႏၲရာယ္ေတြ

ကင္းရွင္းသြားပါလိမ့္မယ္ တဲ့။

(၂ ) အစီအစဥ္အရ ဘာလုပ္ရမလဲဆုိရင္

 

အိမ္နီးခ်င္းေတြကုိ လက္ေဆာင္ေပး မိတ္ေဆြဖြဲ႔ဖုိ႔လုိသလုိ. နတ္ေတြကုိလည္း မိတ္ေဆြဖြဲ႔တဲ့အေနနဲ႔ ကုသုိလ္လက္ေဆာင္ေပးရမယ္

         ၁။ နတ္ပူေဇာ္နည္း

"ယာ တတ္ထ ဒေဝတါ အာသုံ၊တာသံ ဒက္ခိဏမာဒိေသ"

အဲလိုအိမ္သစ္တက္မဂ္လာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတ့ာအိမ္ရွင္မိသားစုမ်ားလႉဒါန္းထားတဲ့ ဒါနကုသိုလ္၊သီလကုသိုလ္ဘာဝနာကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို အိမ္မွာေစာင့္ၾကတဲ့ အိမ္ေစာင့္နတ္၊ကိုယ္မွာေစာင့္ၾကပ္တဲ့ကိုယ္ေစာင့္နတ္ အစရွိတဲ့ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္းနတ္သူေတာ္

ေကာင္းမ်ားေတြကိုိမိတို႔ ျပဳထားတဲ့ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို အမွ်ေပးေဝပါတဲ့ဒါဟာ ဘုရားေပးတဲ့ နတ္ပူေဇာ္နည္းျဖစ္ပါတယ္။

အခုလူေတြငွက္ေပ်ာပြဲ အုန္းပြဲေတြၾကက္ေၾကာ္ေတြအရက္ေသစာေတြနဲ႔ ပူေဇာ္ပသေနၾကတဲ့ အိမ္တြင္းမင္းမဟာဂီရိတို႔၊ကိုႀကီးေက်ာ္ တို႔

မႏွဲေလးတို႔စတဲ့ နတ္ေတြဟာ နတ္အစစ္ေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။

လူေတြနတ္ကေတာ္ေတြ နတ္လို႔သမုတ္လို႔ နတ္ျဖစ္ေနၾကတာပါ။

၂။ နတ္ေတြထံမွ တုန္႔ျပန္ေသာ ပူေဇာ္မႈ

"တာ ပူဇိတာ ပူဇယႏၲိ၊မာနိတာ

မာနယႏၲိ နံ"

အဲဒီလို မိမိတို႔ျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို အမွ်အတန္းေပးေဝၿပီးေတ့ာ ပူေဇာ္ၾကတဲ့အတြက္

ျမတ္ႏိုးၾကတဲ့အတြက္ အိမ္ေစာင့္နတ္စတဲ့ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္းနတ္အေပါင္းတို႔ကလည္း

အိမ္ရွင္မိသားစုေတြကို ျပန္လည္ၿပီးေတ့ာ ျမတ္ႏိုးပူေဇာ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကပါလိမ့္မယ္ တဲ့။

ဒီေနရာမွာ သတိထားစရာတစ္ခုရွိတယ္ ပူဇိတာတဲ့ နတ္ေတြလည္း သာမာန္ပါပဲ

ဘယ္သူက ပုိျမတ္တယ္ မျမတ္ဘူးဆုိတာကေတာ့ ကုိယ္က်င့္သီလေပၚမွာ မူတည္တယ္။

         (ခ) ေစာင့္ေရွာက္ေပးေသာအရာမ်ား

ေဘးဥပါဒ္အႏၲရာယ္ ရန္အသြယ္သြယ္ေတြမက်ေရာက္ရေလေအာင္ တားျမစ္ဖယ္ရွားၿပီးေတ့ာ ေလာကီေကာင္းက်ိဳးစီးပြားေတြ ျဖစ္ထြန္းေအာင္ အိမ္ရွင္မိသားစုေတြကို ျပန္လည္ၿပီးေတ့ာ ျမတ္ႏိုးပူေဇာ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကပါလိမ့္မယ္ တဲ့။

                 (ခ) ေစာင့္ေရွာက္ပုံ

"တေတာ နံ အႏုကေမၸႏၲိ၊မာတာပုတၱံဝ ၾသရသံ"

ဥပမာအားျဖင့္ မိခင္ျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မိမိရင္မွေမြးဖြားလာတဲ့ ရင္ႏွစ္သီးခ်ာသားရတနာေလးကို ေဘးဥပါဒ္အႏၲရာယ္ရန္အသြယ္သြယ္မ်ားမက်ေရာက္ရေလေအာင္

အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္သလိုပဲ တဲ့။

မိမိတို႔ျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို အမွ်အတန္းေပးေဝၿပီးေတ့ာ ပူေဇာ္ခံထားရတဲ့ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္း နတ္အေပါင္းေတြကလည္း အိမ္ရွင္မိသားစုေတြကို ေမတၱာေရွ႕ထားၿပီးေတ့ာ

ေစာင့္ေရွာက္ေပးၾကပါလိမ့္မယ္ တဲ့။

            (ဂ)  ေကာင္းက်ိဳးေပးေသာ အခ်ိန္ကာလ

"ေဒဝတါႏုကမၸိေတာ ေပါေသာ၊သဒါ ဘျဒာနိ ပႆတိ"

နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္း နတ္အေပါင္းမ်ားရဲ႕ အေစာင့္အေရွာက္ကိုခံရတဲ့

အိမ္ရွင္အမ်ိဳးေကာင္းသား/သမီးမိသားစုအေပါင္းသည္ ေန႔ေရာညပါဘယ္ခါ မတိမ္း အခါခပ္သိမ္းေဘးဥပါဒ္အႏၲရာယ္ ရန္အသြယ္သြယ္ေတြ ကင္းရွင္းၿပီးေတ့ာေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာစီးပြားဥစၥာရတနာေတြနဲ႔ ျပည့္စုံအက်ိဳးကို

ရရွိႏိုင္ပါတယ္ တဲ့။

မိမိတုိ႔လုပ္တဲ့ကုသုိလ္က ခ်က္ျခင္းအက်ိဳးမေပးနိဳင္ေသွးေတာ့ နတ္ေတြရဲ့အကူညီကိုေမွ်ာ္လင့္ရတာပဲ

သူတုိ႔ၾကေတာ့ ကုသုိလ္အမွ်ေတြ ခ်က္ျခင္းရတာ ေစာင့္ေရွာက္လုိ႔ေပ်ာ္တာေပ့ါ တန္တယ္လုိ႔ေျပာရမွာပဲ။ ေစာင့္ေရွာက္ရတာ။

 

ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကား အိမ္သစ္တက္တရား

--------------------------

ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေတာ္မူစဥ္အခါကဗိမၺိသာရမင္းႀကီးရဲ႕ ဝႆကာရအမတ္ခ်ဳပ္ႀကီးရဲ႕ သုနိဓအမတ္ႀကီးတို႔ဟာ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္နဲ႔ ေဝသာလီျပည္ၾကားမွာပါဋလိပုတ္ၿမိဳ႕သစ္ကို

တည္ေဆာက္ၾကပါတယ္။ပါဋလိပုတ္ၿမိဳ႕သစ္ကိုၿမိဳ႕ကြက္ ပႏၷက္႐ိုက္သည့္အခါ မွာ နတ္မ်ားက ႀကိဳတင္ေနရာယူထားၾကပါတယ္။

တန္ခိုးႀကီးတဲ့ နတ္မ်ားယူတဲ့ေနရာဟာ တန္ခိုးႀကီးတဲ့ မင္း၊အမတ္မ်ားေနထိုင္ရာရပ္ကြက္ျဖစ္လာပါတယ္။တန္ခိုးအလတ္စားနတ္တို႔ေနရာယူတဲ့ေနရာ မွာ တန္ခိုးအလတ္စားလူမ်ား ေနထိုင္ရာရက္ကြက္ျဖစ္လာပါတယ္။

တန္ခိုးေသးငယ္တဲ့ နတ္မ်ား

ေနရာယူထားတဲ့ ေနရာမွာ ဆင္းရဲသားမ်ားေနထိုင္တဲ့ ရက္ကြက္ျဖစ္လာပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ မိမိ သိထားရမွာက လူေတြေနဖုိ႔ အိမ္ေဆာက္ဖုိ႔ ကြက္သစ္ခ်ဖုိ႔လုပ္ကတည္းက နတ္ေတြဆုိတာ တစ္ခါတည္းပါလာျပီးသား ေနရာယူထားျပီးသား။ ၾကိဳတင္ရွိေနျပီးသား

သူတုိ႔နဲ႔တည့္ဖုိ႔ပဲလုိတယ္။ နတ္ေကာင္းေစာင့္ေရွာက္တာခံခ်င္ရင္ ကုိယ္ကေကာင္းေအာင္ေန

နတ္ေတြက ဘာေၾကာင့္ဒီလိုေနရာယူရတာလဲဆိုေတ့ာ "ဒီေနရာမွာလူေတြအိမ္ေဆာက္ၿပီးေနရင္ေရွးဦးစြာရဟန္းေတာ္ေတြကို ပင့္ဖိတ္ၿပီး ဆြမ္းစသည္ဆက္ကပ္လႉဒါန္းၾကလိမ့္မယ္။သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြကလည္း ပရိတ္တရားေတာ္ေတြကို ႐ြတ္ဖတ္ခ်ီးျမႇင့္ၾကလိမ့္မယ္။အဲဒီအခါမွာ အိမ္ရွင္ေတြနဲ႔ အတူ ငါတို႔လည္း ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဖူးေျမႇာ္ရၿပီး ပရိတ္တရားေတာ္ျမတ္ေတြကို နာယူရလိမ့္မယ္။

အိမ္ရွင္ေတြက အိမ္သစ္တက္မဂ္လာကိုအေၾကာင္းျပဳၿပီးေတ့ာလႉဒါန္းျပဳလုပ္ထားတဲ့ဒါနေကာင္းမႈ၊ေဆာက္တည္ထားတဲ့သီလေကာင္းမႈ၊နာၾကားထားတဲ့ဓမၼႆဝနဘာဝနာေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြကိုလည္း ငါတို႔ကို အမွ်အတန္းေပးေဝၾကလိမ့္မယ္ လို႔

အႀကံအစည္ျဖစ္ၿပီး ႀကိဳတင္ေနရာယူထားၾကပါတယ္။

ၿမိဳ႕သစ္တည္ၿပီးသည့္အခါ ဝႆကာရအမတ္ခ်ဳပ္ႀကီးနဲ႔ သုနိဓအမတ္ႀကီးတို႔ဟာ ဘုရားအမႉးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္ေတြကို

ပင့္ဖိတ္ၿပီးဆြမ္းစသည္ဆက္ကပ္လႉဒါန္းၿပီးေတ့ာ ပရိတ္တရားေတာ္မ်ားကို နာၾကားၾကပါတယ္။

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က

"ယသၼႎပေဒေသ ကေပၸတိ၊ဝါသံ

ပ႑ိတဇာတိေယာ"အစရွိတဲ့ အႏုေမာဒနာကထာကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အိမ္သစ္တက္မဂ္လာတရားေတာ္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး

မိမိတို႔ လည္း အိမ္သစ္၊တိုက္သစ္

တက္မဂ္လာမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ရင္ျဖစ္ျဖစ္၊မိမိတို႔ေန႔စဥ္ လတိုင္း

လႉဒါန္းျပဳလုပ္အားထုတ္ထားတဲ့ ဒါနကုသိုလ္၊သီလကုသိုလ္၊ဘာဝနာကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြကို အိမ္ေစာင့္နတ္စတဲ့ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္းႏွင့္တကြ

၃၁-ဘုံ တြင္က်င္လည္ၾကတဲ့ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာသတၱဝါအေပါင္းတို႔အား အမွ်အတန္းေပးေဝၾကရင္း

နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို လွ်င္ျမန္စြာ

ရလြယ္ေရာက္လြယ္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလြယ္ႏိုင္ၾကပ

နိဗ္ဗာန်ဆော်

 မွတျသောနိဗ်ဗာနျဆောျ (သို့မဟုတျ) ပရဟိတအကြိုးတောျဆောငျ

******************************************

*ကိုယျတိုငျသာလှူ၊ မတိုကျတှနျးသူ၊ မှတျယူဥစ်စာမြား၊ ခွှရေံပါး။

*ကိုယျတိုငျသာ မလှူ၊ တိုကျတှနျးသူ၊ မှတျယူခွှရေံမြား၊ ဥစ်စာပါး။

*ကိုယျတိုငျ မလှူ၊ မတိုကျတှနျးသူ၊ မှတျယူ ဥစ်စာရှား၊ ခွှရေံပါး။

*ကိုယျတိုငျလညျး လှူ၊ တိုကျတှနျးသူ၊ မှတျယူဥစ်စာမြား၊ ခွှရေံပှား။

 

အခါတစ်ပါး၌ မြတ်စွာဘုရားရှင် ကိုယ်တော်မြတ်သည် သာဝတ္ထိပြည်မွန် ဇေတဝန်ကျောင်း၌ သီတင်းသုံးစံပျော် နေတော်မူစဉ် ဆွမ်း သင်္ကန်း ကျောင်း ဆေး ပစ္စည်းလေးပါးဖြင့် လှူဒါန်းကြသော ဒါယကာ ဒါယိကာမတို့အား ကိုယ်တိုင်လှူခြင်း သူတစ်ပါးကိုလည်း တိုက်တွန်းခြင်း၏ အကျိုးကျေးဇူးအကြောင်း အနုမောဒနာတရား ဟောကြားတော်မူ၏။

 

၁။ ကိုယ်တိုင်သာ လှူ၊ မတိုက်တွန်းသူ၊ မှတ်ယူ ဥစ္စာများ၊ ခြွေရံပါး။

 

ဣဓေကစ္စော အတ္တနာ၀ ဒါနံ ဒေတိ၊ ပရံ န သမာဒပေတိ။ 

သော နိဗ္ဗတ္တနိဗ္ဗတ္တဋ္ဌာနေ ဘောဂသမ္ပဒံ လဘတိ၊ နော ပရိဝါရသမ္ပဒံ။

 

လှူသာ လှူ၍ လှူဖို့ရန် မတိုက်တွန်းသောသူ - ဤသာသနာတော်၌ အချို့သောသူသည် မိမိသာလျင် အလှူကို လှူ၏။ သူတစ်ပါးကို မတိုက်တွန်း မနှိုးဆော်၊ ထိုသူသည် ဖြစ်လေရာရာ ဖြစ်လေရာရာဘဝ၌ စည်းစိမ်ပြည့် စုံခြင်းကို ရ၏။ အခြံအရံ ပြည့်စုံခြင်းကို မရ။

 

၂။ ကိုယ်တိုင်သာ မလှူ၊ တိုက်တွန်းသူ၊ မှတ်ယူခြွေရံများ၊ ဥစ္စာပါး။

 

ဧကစ္စော အတ္တနာ ဒါနံ န ဒေတိ၊ ပရံ သမာဒပေတိ။ သော နိဗ္ဗတ္တနိဗ္ဗတ္တဋ္ဌာနေ ပရိဝါရသမ္ပဒံ လဘတိ၊ နော ဘောဂသမ္ပဒံ။

 

ကိုယ်တိုင်ကား မလှူ လှူဖို့ရန်သာ တိုက်တွန်းသောသူ - အချို့သောသူသည် မိမိကား အလှူကို မပေးလှူ၊ သူတစ်ပါးကိုကား တိုက်တွန်းနှိုးဆော်၏၊ ထိုသူသည် ဖြစ်လေရာရာ ဘဝ၌ အခြံအရံ ပြည့်စုံခြင်းကို ရ၏။ စည်းစိမ်ပြည့်စုံခြင်းကို မရ။

 

၃။ ကိုယ်တိုင် မလှူ၊ မတိုက်တွန်းသူ၊ မှတ်ယူ ဥစ္စာရှား၊ ခြွေရံပါး။

 

ဧကစ္စော အတ္တနာ စ န ဒေတိ၊ ပရဉ္စ န သမာဒပေတိ။ သော နိဗ္ဗတ္တနိဗ္ဗတ္တဋ္ဌာနေ နေဝ ဘောဂသမ္ပဒံ လဘတိ၊ န ပရိဝါရသမ္ပဒံ။ ဝိဃာသာဒေါ ဟုတွာ ဝိစရတိ။

 

ကိုယ်တိုင်လည်း မလှူ လှူဖို့ရန်လည်း မတိုက်တွန်းသောသူ - အချို့သောသူသည် မိမိလည်း မပေးမလှူ၊ သူတစ်ပါးကိုလည်း မတိုက်တွန်း မနှိုးဆော်၊ ထိုသူသည် ဖြစ်လေရာရာဘဝ၌ စည်းစိမ်ပြည့်စုံခြင်းကိုလည်း မရ။ အခြံအရံ ပြည့်စုံခြင်းကိုလည်း မရ၊ စားကြွင်းစားသူ လူဆင်းရဲဖြစ်၍ လှည့်လည်ရ၏။

 

၄။ ကိုယ်တိုင်လည်း လှူ၊ တိုက်တွန်းသူ၊ မှတ်ယူဥစ္စာများ၊ ခြွေရံပွား။

 

ဧကစ္စော အတ္တနာ စ ဒေတိ၊ ပရဉ္စ သမာဒပေတိ။ သော နိဗ္ဗတ္တနိဗ္ဗတ္တဋ္ဌာနေ ဘောဂသမ္ပဒေဉ္စဝ လဘတိ၊ ပရိဝါရသမ္ပဒဉ္စ။

 

ကိုယ်တိုင်လည်းလှူ လှူဖို့ရန်လည်း တိုက်တွန်းသောသူ - အချို့သောသူသည် မိမိလည်း ပေးလှူ၏၊ သူတစ်ပါးကိုလည်း တိုက်တွန်းနှိုးဆော်၏၊ ထိုသူသည် ဖြစ်လေရာရာဘဝ၌ စည်းစိမ်ပြည့်စုံခြင်းကိုလည်း ရ၏၊ အခြံအရံပြည့်စုံခြင်းကိုလည်း ရ၏ ဟု ဟောကြားခဲ့ပါသည်။

 

မြတ်စွာဘုရားရှင် ဟောကြားသော အနုမောဒနာတရား ဒေသနာကို နာကြားပြီးသောအခါ ကြောင်းကျိုးမြင်သိ ပညာရှိသော နိဗ္ဗာန်ဆော် အကျိုးဆောင်တစ်ယောက်သည်

 

အဟော အစ္ဆရိယမိဒံ ကာရဏံ၊ အဟံ ဒါနိ ဥဘယသမ္ပတ္တိသံဝတ္တနိကံ ကမ္မံ ကရိဿာမီ

 

ဤအကြောင်းသည် အံဖွယ်ရှိပါပေ၏။ ငါသည် ယခုအခါ၌ နှစ်ပါးသော အကျိုးနှင့် ပြည့်စုံခြင်း၏ အကြောင်းဖြစ်သော ကုသိုလ်ကံကို ပြုအံဟု အကြံဖြစ်၍ မြတ်စွာဘုရားအထံတော်ပါးသို့ သွား၍ ဘန္တေ သွေ အမှာကံ ဘိက္ခံ ဂဏှထာ - ဘုန်းတော်ကြီးတော်မူသော မြတ်စွာဘုရား မနက်ဖြန် တပည့်တော်တို့၏ ဆွမ်းကို အလှူခံတော်မူပါဟု လျှောက်ထားလေ၏။

 

ကိတ္တကေဟိ ပန တေ ဘိက္ခူဟိ အတ္ထောတိသင်တို့အား ရဟန်းဘယ်နှစ်ပါး အလိုရှိသနည်း ပင့်လိုသနည်းဟု မေး၏။

 

သဗ္ဗဘိက္ခူဟိ ဘန္တေ။ ရဟန်းအားလုံးကို ပင့်လိုပါသည်ဟု လျှောက်ကြားလေ၏။

 

သတ္ထာ အဓိဝါသေသိ။ မြတ်စွာဘုရားရှင်သည် လက်ခံတော်မူ၏။ မြတ်စွာဘုရားရှင် ဆွမ်းအလှူကို လက်ခံသည်ကို သိရသည်ရှိသော် ပညာရှိ နိဗ္ဗာန်ဆော်သည် မြို့တွင်းသို့ ဝင်၍ -

''အမ္မတာတာ၊ မယာ သွာတနာယ ဗုဒ္ဓပ္ပမုခေါ ဘိက္ခုသံဃော နိမန္တိတော၊ ယော ယတ္တကာနံ ဘိက္ခူနံ သက္ကောတိ၊ သော တတ္တကာနံ ယာဂုအာဒီနံ အတ္ထာယ တဏ္ဍုလာဒီနိ ဒေတု၊ ဧကသ္မိံ ဌာနေ ပစာပေတွာ ဒါနံ ဒဿာမ''

 

အို မိခင် ဖခင်တို့ အကျနုပ်သည် မနက်ဖြန် ကောင်းမှုကုသိုလ် ပြုရန်အလို့ငှာ ဘုရားအမှူးပြုသော ရဟန်းသံဃာတော်များကို ပင့်ဖိတ်ခဲ့ပါပြီ။ မိမိတို့ တတ်နိုင်သလောက် တတ်စွမ်းသလောက် တစ်ပါးစာ တတ်နိုင်တတ်နိုင် နှစ်ပါးစာ တတ်နိုင်တတ်နိုင် ဆန်စသော လှူဖွယ်တန်းဖွယ်များကို စုပေါင်းလှူဒါန်း၍ တစ်နေရာရာတွင် ချက်ပြုတ်ပြီးသကာလ ဘုရားအမှူးရှိသော သံဃာတော်တို့အား ဆွမ်းလုပ်ကျွေးကြကုန်အံ့ အလှူပေးကြပါကုန်အံ့ဟု နိဗ္ဗာန်အကျိုးမျှော် နိုးဆော်၍ လှည့်လည်လေ၏။

 

ထိုအခါ သူဌေးတစ်ဦးသည် ဘုရားအမှူးပြုသော ရဟန်းသံဃာတို့အား ဆွမ်းလှူဒါန်းကြပါကုန်စို့ဟု ဟစ်အော် ကြွေးကြော် နိဗ္ဗာန်ဆော်၍ နိုးဆော်တိုက်တွန်းနေသော ပညာရှိ နိဗ္ဗာန်ဆော် ခြံဝင်းတံခါးဝသို့ ရောက်လာသည်ရှိသော် -

 

''အယံ အတ္တနော ပဟောနကေ ဘိက္ခူ အနိမန္တေတွာ ပန သကလဂါမံ သမာဒပေန္တော ဝိစရတိ'' ဤသူသည် မိမိတတ်စွမ်းသလောက် နိုင်သလောက် ရဟန်းသံဃာတော်တွေကို မပင့်ဖိတ်ပဲ အရပ်ကူပါ လူဝိုင်းပါ၊ တစ်မြို့လုံး ဟစ်အော် နိုးဆော်၍ လှည့်ပတ်နေချေ၏ ဟု အမြက်ထွက်၍ စိတ်ဆိုးမာန်ဆိုးဖြင့် ဆန်အနည်းငယ်ကို၎င်း၊ ပဲနောက် ပဲလွန်းတို့ကို၎င်း တီဟိ အဂုၤလီဟိ - လက်သုံးချောင်းတို့ဖြင့် ကော်၍ ပေးလှူ၏။

 

ထောပတ် တင်လဲတို့ကို ပေးလှူသော်လည်း ကြုတ်အဖုံးကို အိုးထဲထည့်၍ ထောင့်နား၌ ကပ်ထားပြီးလျှင် အပေါက်ပေါက် ယိုစိမ့် ယိုထွက်စေ၍ အကပ်သနပ် နည်းငယ်မျှကိုသာ ပေးလှူ၏။

 

ထိုအခါမှစ၍ ထိုသူဌေးသည် ကြောင်၏ခြေသည်း လက်သည်းနှင့်တူစွာ အလှူဝတ္ထုကို လက်သုံးချောင်းဖြင့် ကော်ယူ၍ ပေးလိုက်ခြင်းကြောင့် ဗိဠာလပဒကသေဋ္ဌိ - ဗိဠာလပဒကသူဌေးဟု အမည်တွင်လေ၏။

 

ပညာရှိ နိဗ္ဗာန်ဆော်သည် ဗိဠာလပဒကသူဌေးလှူဒါန်းသော ဆန် ပဲ ထောပတ် ဆီတို့ကို အခြားအလှူရှင်များ လှူဒါန်းထားသော ပစ္စည်းများနှင့် မရောနှောပဲ သီးသန့်ခွဲ၍ သယ်ယူခဲ့၏။

 

ဗိဠာလသူဌေးသည် ပညာရှိ နိဗ္ဗာန်ဆော်၏ အပြုအမူကို မြင်သည်ရှိသော် - ''ကိံ နု ခေါ ဧသ မယာ ဒိန္နံ ဝိသုံ ဂဏှာတိ'' ဤသူသည် ငါလှူသော လှူဖွယ်ပစ္စည်းများကို တစ်သီးတခြားပြု၍ အဘယ်ကြောင့် ယူသနည်းဟု ကြံ၍ တပည့်တစ်ယောက်အား နိဗ္ဗာန်ဆော်နောက်သို့ လိုက်ခိုင်း၍ နိဗ္ဗာန်ဆော်၏ အပြုအမူများကို စုံစမ်းရန် နောက်ယောင်ခံ လွတ်လိုက်၏။

 

ပညာရှိ နိဗ္ဗာန်ဆော်သည် အလှူမဏ္ဍပ်သို့ ရောက်သည်ရှိသော် ဗိဠာလသူဌေးအား အလှူအကျိုးများစေရန် စိတ်ရည်သန်၍ ဗိဠာလသူဌေးလှူဒါန်းခဲ့သော ဆန်များ၊ ပဲနှောက်၊ ပဲလွန်းများကို တစ်အိုးလျှင် ၂ စေ့၊ ၃ စေ့ နှုန်းဖြင့်၎င်း၊ ထောပတ် ဆီ ထင်လဲတို့ကိုလည်း တစ်အိုးလျှင် တစ်စက် တစ်ပေါက်နှုန်းဖြင့်၎င်း ဖြန့်ကျက်၍ အိုးစေ့အောင် လောက်ငှအောင် ထည့်၏။

 

သူဌေး၏ တပည့်လူယုံသည် ပညာရှိနိဗ္ဗာန်ဆော်၏ အပြုအမူများကို လုပ်ဆောင်ချက်အားလုံးကို ဗိဠာလသူဌေးအား အကြောင်းကြား၏။ ဗိဠာလသူဌေးသည် -

 

-- ''သစေ မေ သော ပရိသမဇ္ဈေ အဝဏ္ဏံ ဘာသိဿတိ၊ မမ နာမေ ဂဟိတမတ္တေယေဝ နံ ပဟရိတွာ မာရေဿာမိ'' ထိုနိဗ္ဗာန်ဆော်သည် ပရိသတ်အလယ်၌ ငါ၏ ကျေးဇူးမဲ့ကို ငါ့မကောင်းကြောင်းကို အကယ်၍ ပြောကြားခဲ့ပါက ငါ့နာမည်ကို ခေါ်ကာမျှဖြင့် နိဗ္ဗာန်ဆော်ကို ရိုက်ပုတ် ထောင်းထု၍ ရိုက်သတ်မည်ဟု ကြံစည်လျှက် ပုဆိုးကြား၌ ဓားငယ်ကို ဝှက်၍ နောက်တစ်နေ့မနက် အလှူမဏ္ဍပ် ဆွမ်းစားဇရပ်သို့ သွားလေ၏။

 

မြတ်သော နိဗ္ဗာန်ဆော်သည် ဘုရားအမှူးပြုသော ရဟန်းသံဃာများကို ဆွမ်းလှူဒါန်းလျက် -

''ဘန္တေ၊ မယာ မဟာဇနံ သမာဒပေတွာ ဣမံ ဒါနံ ဒိန္နံ၊ တတ္ထ သမာဒပိတမနုဿာ အတ္တနော အတ္တနော ဗလေန ဗဟူနိပိ ထောကာနိပိ တဏ္ဍုလာဒီနိ အဒံသု၊ တေသံ သဗ္ဗေသံ မဟပ္ဖလံ ဟောတု''

 

ဘုန်းတော်ကြီးတော်မူသော မြတ်စွာဘုရား တပည့်တော်သည် လူများစွာတို့ကို နိုးဆော်တိုက်တွန်း၍ ဤအလှူကို လှူဒါန်းပါ၏။ လူများစွာတို့သည်လည်း သဒ္ဓါတရား နည်းများမဟူ ဆန်စသည်တို့ကို တတ်စွမ်းသလောက် ထည့်ဝင်လှူဒါန်းကြပါကုန်၏။ လှူဒါန်းကြသော အလှူရှင်အားလုံးတို့အား အကျိုးကြီးကြီးမားမား ဖြစ်ပါစေဘုရားဟု လျှောက်ကြားလေ ဆုတောင်းလေ၏။

 

နိဗ္ဗာန်ဆော်၏ ဆုတောင်းစကားကို ကြားသော ဗိဠာလသူဌေးသည် ''အဟံ 'အသုကေန နာမ အစ္ဆရာယ ဂဏှိတွာ တဏ္ဍုလာဒီနိ ဒိန္နာနီတိ မမ နာမေ ဂဟိတမတ္တေ ဣမံ မာရေဿာမိငါသည် ဤမည်သောသူသည် ဆန်စသည်တို့ကို လက်ဆွမ်းလက်ခုပ်ဖြင့် လက်သုံးချောင်းတို့ဖြင့် ကော်၍ ပေးလှူ၏ဟု ငါ့နာမည်ကို ခေါ်ကာမျှဖြင့်ပင် ဤနိဗ္ဗာန်ဆော်ကို သတ်မည်ဟူသောအကြံဖြင့် လာလေ၏။

 

နိဗ္ဗာန်ဆော်သည်ကား အလှူရှင်အားလုံးတို့အား အကျိုးများသည်ကို ဖြစ်စေလို၍ ချီးမွှန်းလို၍ ချီးမြင့်လို၍ -

'ယေဟိပိ နာဠိအာဒီဟိ မိနိတွာ ဒိန္နံ၊ ယေဟိပိ အစ္ဆရာယ ဂဟေတွာ ဒိန္နံ၊ သဗ္ဗေသံ မဟပ္ဖလံ ဟောတုအလှူရှင်အချို့သည် ပြည်တောင်းစသည်တို့ဖြင့် ခြင်၍ လှူဒါန်းကြ၍ အချို့အလှူရှင်တို့သည်လည်း တလက်ဆွမ်းဖြင့် ကော်ယူ၍ လှူဒါန်းကြကုန်၏။ ထိုသူတို့အားလုံး အလှူရှင်အားလုံး အကျိုးများပါစေဘုရားဟု နိဗ္ဗာန်ဆော်၏ ဆုတောင်းသံ ကြားသည်ရှိသော် ဗိဠာလသူဌေးသည် -

 

သစာဟံ ဧဝရူပံ န ခမာပေဿာမိ၊ ဒေဝဒဏ္ဍော မမ မတ္ထကေ ပတိဿသိ'' ငါသည် ဤသို့သဘောရှိသော မြတ်သော ပညာရှိ သူတော်ကောင်း နိဗ္ဗာန်ဆော်ကို အကယ်၍ မကန်တော့ မတောင်းပန်သည်ရှိသော် ငါ့ခေါင်းပေါ် မိုးကြိုးလောင်မီးကျလိမ့်မည်ဟု စိတ်အကြံဖြစ်၍ သူဌေးသည် နိဗ္ဗာန်ဆော်၏ ခြေရင်းသို့ ဝပ်ဆင်း၍ အမောင်နိဗ္ဗာန်ဆော် ငါ့အား သည်းခံ ခွင့်လွတ်ပေးပါဟု ရှိခိုးတောင်းပန်၍ အကြောင်းအကျိုးကို အကြောင်းစုံကို ပြောကြားလေ၏။

 

ဗိဠာလသူဌေး နှင့် နိဗ္ဗာန်ဆော်တို့၏ အခြေနေကို မြင်သော မြတ်စွာဘုရားရှင်သည် အကြောင်းစုံ သိလို၍ နိဗ္ဗာန်ဆော်အား မေးသည်ရှိသော် နိဗ္ဗာန်ဆော်သည်လား အကြောင်းစုံကို မြတ်စွာဘုရားအား လျှောက်ကြားတော်မူ၏။

 

''ဥပါသက၊ ပုညံ နာမ 'အပ္ပက'န္တိ န အဝမညိတဗ္ဗံ၊ မာဒိသဿ ဗုဒ္ဓပ္ပမုခဿ ဘိက္ခုသံဃဿ ဒါနံ ဒတွာ 'အပ္ပက'န္တိ န အဝမညိတဗ္ဗံ။ ပဏ္ဍိတမနုဿာ ဟိ ပုညံ ကရောန္တာ ဝိဝဋဘာဇနံ ဝိယ ဥဒကေန အနုက္ကမေန ပုညေန ပူရန္တိယေဝါ''တိ

 

ဒါယကာ သူဌေး ကောင်းမှုမည်သည်ကို အနည်းငယ်တကားဟု မအောက်မေ့သင့်၊ ငါဘုရားကဲ့သို့သော ဘုရားအမှူးပြုသော ရဟန်းသံဃာအား အလှူ ပေး၍ အနည်းငယ်ဟု မမှတ်ထိုက်။ ပညာရှိတို့သည် ကောင်းမှုကို ပြုသည်ရှိသော် ဟင်းလင်းအဝရှိသောအိုသည် ရဖြင့် ပြည့်သကဲ့သို့ အစဉ်အတိုင်း ဆည်းပူးအပ်သော ကောင်းမှုဖြင့် ပြည့်ကုန်သည်သာလျှင်တည်းဟု မိန့်တော်မူ၍

 

မာဝမညေထ ပုညဿ၊ န မန္ဒံ အာဂမိဿတိ။

ဥဒဗိန္ဒု နိပါတေန၊ ဥဒကုမ္ဘောပိ ပူရတိ။

ဓီရော ပူရတိ ပုညဿ၊ ထောကံ ထောကမ္ပိ အာစိနံ။

 

အနည်းငယ်သော ကုသိုလ်သည် အကျိုးမပေးသေးသမျှ ကောင်းမှုကို နည်းသည်ဟု မမှတ်ရာ။ မိုးရေပေါက်များ ကျဖန်များသော် ရေအိုးကြီးပင် ပြည့်ရလေသကဲ့သို့ အနည်းငယ် အနည်းငယ်သာဖြစ်သော ကုသိုလ်ကိုလည်း ဆည်းပူးအားထုတ်သော ပညာရှိ အမျိုးကောင်း သားသမီးသည် ကောင်းမှုဖြင့် ပြည့်၍ နေလေသတည်း။

 

ဓမ္မပဒ ၊ ဗိဠာလပါဒကသေဋ္ဌိဝတ္ထု 

၁။ တန်ဆောင်မုန်းလပြည့် ပွဲတော် အမည်များ

 ၁။ တန်ဆောင်မုန်းလပြည့် ပွဲတော် အမည်များ


နှစ် လ ရက်။.  ဓမ္မအေးရိပ်ကျောင်းမှာ

၁။ တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်နေ့ ပွဲတော်အမည်များ
   မီး ထိန် မသိုး ကျီးမနိုး သာ မယ် ဤ ၆ သွယ် ထူးတယ်နေ့ဟုမှတ်

၂။ တန်ဆောင်မုန်းလပြည့်နေ့ ထူးခြားချက်များ
       
နောက်ဆုံး ကင်းစင် နက္ခတ်ယှဉ် စုံလင်ဆေးပေါင်းခ။.         
ကုမုဒြာ ပွင့်ငွေကြာ ဟောပါသာမည
တန်ဆောင်မုန်းလ နေ့ထူးမှ ရေးချထုတ်ကာပြ

၁။ သာမညဖလသုတ်ဟောရခြင်းအကြောင်း နှင့် ရဟန်းပြုရခြင်းအကျိုး ၁၂
၂။ တရားတော်ကို ချီးမွမ်းခြင်း
၃။ အဇာတသတ်မင်း သရဏဂုံတည်
၄။ အဇာတသတ်မင်း ဝန်ခံလျှောက်ထားချက် တောင်းပန်ချက်

        အဇာတသတ်မင်းအား ဗုဒ္ဓမိန့်ကြားချက်နှင့်
ဆက်စပ်ရာ တရား
ယော ဗာလော ဂါထာနှင့် ကဗျာ
   ရဟန်းတော်များအား ဗုဒ္ဓမိန့်ကြားချက

သာမညဖလသုတ်နာကြားရခြင်းအကျိုး
၁။ အိပ်မပျော်သော ရောဂါဝေဒနာပျောက်
၂။ သရဏဂုံတည်
    ထိုမှတဆင့်တက်၍ ဗုဒ္ဓသာသနာတော်ကို အသက်ပေး ကြည်ညိုသူဖြစ်လို့။ 
(ပုထုဇဉ်တွေထဲမှာ သာသနာတော်ကို ကြည်ညိုဆုံးသော ဧတဒဂ်ဘွဲ့ရ။
၃။။ ခမည်းတော်ကို သတ်ခဲ့သဖြင့် အပြစ်ကြီးလေးသော မဟာအဝီစီငရဲ၌ အနှစ်တစ်သိန်း မခံရတော့ဘဲ အပြစ်ပေါ့သော လောဟကုမ္ဘီငရဲ၌ အနှစ်ခြောက်သောင်းသာ ခံရတော့သည်။
၄။။ ငရဲမှလွတ်ပြီး နောက်အနာဂတ်ကာလ၌ ဝိဇိတာဝီအမည်ဖြင့် ပစ္စေကဗုဒ္ဓါဖြစ်ပြီး ကျွတ်တမ်းဝင်ပေတော့မည်။

သာသနာအတွက် ဆောင်ရွက်ချက်

၁။ ပထမသင်္ဂါယနာတင်ပွဲကြီး ဖြစ်မြောက်အောင် ကူညီခဲ့သည်။ 
၂။ နှောင်းခေတ် ဗုဒ္ဓဘာသာဝင်များအတွက် ဓာတ်တော် များကို စနစ်တကျ သိမ်းဆည်းထားခဲ့သည်။ ၃။ ဗုဒ္ဓသာသနာတော်နှစ်ကို အတိအကျ သတ်မှတ်ပေးခဲ့သည်။ 

နာမည်ကို ယဉ်ကျေးကျေးခေါ်ရန်။ အရှင်ဒေဝဒတ်ကိုလည်း ဒေဝဒတ်ဟုမသုံးနှုန်းပါနှင့် 

၁။ အသျှင်ဘုရား (တရားတော်သည်) အလွန်နှစ်သက်ဖွယ် ရှိပါပေ၏၊ အသျှင်ဘုရား (တရားတော်သည်) အလွန်နှစ်သက်ဖွယ် ရှိပါပေ၏၊ အသျှင်ဘုရား ဥပမာသော်ကား မှောက်ထားသည်ကိုလှန်ဘိသကဲ့သို့လည်းကောင်း၊ ဖုံးလွှမ်းထားသည်ကို ဖွင့်လှစ်ဘိသကဲ့သို့ လည်းကောင်း၊ မျက်စိလည်သောသူအား လမ်းမှန်ကို ပြောကြားဘိသကဲ့သို့လည်းကောင်း၊ မျက်စိအမြင်ရှိသော သူတို့သည်အဆင်းတို့ကို မြင်ကြလိမ့်ဟု အမိုက်မှောင်၌ ဆီမီးတန်ဆောင်ကို ဆောင်ပြဘိသကဲ့သို့လည်းကောင်း၊ အသျှင်ဘုရား ဤအတူသာလျှင် မြတ်စွာဘုရားသည် များစွာသော အကြောင်းဖြင့် တရားတော်ကိုပြတော်မူပါပေ၏၊ 

၂။ အသျှင်ဘုရား အကျွန်ုပ်သည် မြတ်စွာဘုရားကို ကိုးကွယ်ရာ ဟူ၍ ဆည်းကပ်ပါ၏၊ တရားတော်ကိုလည်း ကိုးကွယ်ရာဟူ၍ ဆည်းကပ်ပါ၏၊ သံဃာတော်ကို လည်း ကိုးကွယ်ရာဟူ၍ဆည်းကပ်ပါ၏၊ မြတ်စွာဘုရားသည် အကျွန်ုပ်ကို ယနေ့မှ စ၍ အသက် ထက်ဆုံး ကိုးကွယ်ဆည်းကပ်သော ဥပါသကာဟု မှတ်တော်မူပါ၊ 

၃။ အသျှင်ဘုရား မိုက်သည့် အလျောက်တွေဝေသည့်အလျောက် မလိမ္မာသည့်အလျောက် အပြစ်သည် အကျွန်ုပ်ကို လွှမ်းမိုးသွား ခဲ့ပါ၏၊ အကျွန်ုပ်သည် တရားစောင့်သော တရားသဖြင့် မင်းပြုသော ခမည်းတော်ကို မင်းစည်းစိမ် ဟူသောအကြောင်းကြောင့် သတ်ခဲ့မိပါ၏၊ မြတ်စွာဘုရားသည် ထိုအကျွန်ုပ်၏ အပြစ်ကို နောင်အခါစောင့်စည်းခြင်းငှါ အပြစ်ဟု လက်ခံတော်မူပါ အသျှင်ဘုရား”ဟု လျှောက်၏။

၂၅၁။ မင်းကြီး မိုက်သည့်အလျောက် တွေဝေသည့်အလျောက် မလိမ္မာသည့်အလျောက် အပြစ်သည်သင့်ကို စင်စစ် လွှမ်းမိုးသွားခဲ့၏၊ သင်သည် တရားစောင့်သော တရားသဖြင့် မင်းပြုသောခမည်းတော်ကို သတ်ခဲ့မိ၏၊ မင်းကြီး သင်သည် အပြစ်ကို အပြစ်ဟု မြင်၍ အပြစ်အားလျော်စွာကုစားသောကြောင့် သင်၏ ထို (အပြစ်) ကို (အပြစ်ဟု) ငါတို့ လက်ခံကုန်၏၊ မင်းကြီး အကြင်သူသည်အပြစ်ကို အပြစ်ဟု မြင်၍ အကြောင်းအားလျော်စွာ ကုစား၏၊ နောင်အခါ စောင့်စည်း၏၊ (ထိုသူ၏) ဤ (ကုစားစောင့်စည်းခြင်း) သည် အရိယာ၏ ဝိနည်းအဆုံးအမ၌ ကြီးပွားခြင်းပင်တည်းဟု မိန့်တော်မူ၏။

၂၅၂။ ဤသို့ မိန့်တော်မူသော် ဝေဒေဟီမိဖုရား၏သား မဂဓတိုင်းရှင် အဇာတသတ်မင်းသည့်မြတ်စွာဘုရားအား ဤစကားကို လျှောက်၏— “အသျှင်ဘုရား ယခုအခါ အကျွန်ုပ်တို့ သွားပါကုန်အံ၊ အကျွန်ုပ်တို့သည် များသော ကိစ္စ များသောပြုဖွယ် ရှိပါကုန်၏”ဟု (လျှောက်၏)။

မင်းကြီး ယခုအခါ၌ သွားရန် အချိန်ကို သင်သိ၏ (သွားရန်မှာ သင်၏ အလိုအတိုင်းပင် ဖြစ်၏)ဟုမိန့်တော်မူ၏။

ထိုအခါ ဝေဒေဟီမိဖုရား၏သား မဂဓတိုင်းရှင် အဇာတသတ်မင်းသည် မြတ်စွာဘုရား ဟောတော်မူသော တရားတော်ကို အလွန်နှစ်သက်စွာ ခံယူ၍ ဝမ်းမြောက်စွာ ချီးကျူးပြီးနောက် နေရာမှ ထကာမြတ်စွာဘုရားကို ရှိခိုး၍ အရိုအသေပြုပြီးလျှင် ဖဲခွါသွားလေ၏။

၂၅၃။ ထိုအခါ မြတ်စွာဘုရားသည် ဝေဒေဟီမိဖုရား၏သား မဂဓတိုင်းရှင် အဇာတသတ်မင်း ပြန်သွား၍မကြာမီ ရဟန်းတို့ကို (ဤသို့) မိန့်တော်မူ၏— “ရဟန်းတို့ ဤမင်းသည် (မိမိတည်ရာကို မိမိ) တူးဖြိုခဲ့၏၊ ရဟန်းတို့ ဤမင်းသည် (မိမိကိုယ်ကို မိမိ) ဖျက်ဆီးခဲ့၏၊ ရဟန်းတို့ ဤမင်းသည် တရားစောင့်သော၊ တရားသဖြင့် မင်းပြုသော ခမည်းတော် ကိုမသတ်မိပါမူ၊ ဤမင်းအား ဤနေရာ၌ပင်လျှင် ကိလေသာမြူ အညစ်အကြေးကင်းသော တရားမျက်စိ (သောတာပတ္တိမဂ်ဉာဏ်) သည် ဖြစ်ပေါ်ရာ၏”ဟု မိန့်ဆိုတော်မူ၏။

မြတ်စွာဘုရားသည် ဤ (တရားတော်) ကို ဟောတော်မူ၏၊ ထိုရဟန်းတို့သည် မြတ်စွာဘုရားဟောတော်မူသော တရားတော်ကို နှစ်လိုကုန်သည်ဖြစ်၍ ဝမ်းမြောက်စွာ ခံယူကြလေကုန်သတည်း။